sobota, 4 czerwca 2016

Jak zrobić kopertę

Kilka z Was wyraziło chęć zobaczenia jak można zrobić kopertkę na kartkę bez użycia maszynki,więc przygotowałam mini kursik.Proszę jednak wziąć pod uwagę,że to moja druga koperta ,a kurs pierwszy ,więc liczę na wyrozumiałość.Matematyczki też pewnie będą miały ubaw,patrząc jak ja to próbuję opanować,no ale z matematyką zawsze stałyśmy po obu stronach barykady,więc u mnie te wyliczenia są bardziej "na oko",tyle tytułem wstępu,a teraz już konkrety.


na kartce rysuję przekątne

na środku układam kartkę i sprawdzam,czy odległości są wszędzie takie same

obrysowuję kartkę,może być kilka milimetrów więcej

teraz zaznaczone linie kartki przedłużam do brzegów i powstałe w ten sposób trójkąty wycinam,zamazałam je tutaj,choć widzę,że jest to  trochę słabo widoczne



tak wygląda nasza kartka po wycięciu trójkątów,a te drugie linie,to będzie grubość naszej koperty,więc drugą linię rysujemy w zależności od potrzeb


bigujemy zaznaczone linie ,zaginamy i wycieramy gumką ,żeby nie były widoczne

szukamy książki odpowiedniej grubości,podkładamy i sklejamy

oczywiście trzeba sobie policzyć jak duża kartka jest nam potrzebna i każdy po sam zadecyduje o wykończeniu koperty,ale ogólna myśl jest właśnie taka i powiem Wam,że podpisy pod zdjęciami zajęły mi więcej czasu,niż zrobienie koperty.Jeżeli komuś się te podpowiedzi przydadzą,to będę się bardzo cieszyć.

12 komentarzy:

  1. Lucynko bardzo czytelny kurs i chętnie wypróbuję bo przy przestrzennych kartkach miałam problem jak zapakować. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za kurs. Wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję:* Kursik jest bardzo przejrzysty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lusi! Dziękuje za ten kursik, bardzo mnie ucieszył i na pewno się przyda - Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kursik i bardzo fajny pomysł na kopertę. Dzięki Lucynko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kursik i mi się przyda, bo do tej pory nie umiałam robić koperty. Jutro wypróbuję twój sposób.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lucynko, strasznie się cieszę, że zamieściłaś ten kursik. Będę korzystać!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietny kursik, dzięki. Właśnie potrzebowałam takiego tutoriala, bo sama dobrze nie wymyśliłam:) Zapisałam u siebie na pintereście. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kursik :)
    I bardzo fajny pomysł.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajny kursik :) chętnie wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny kurs! Fakt - robienie zdjęć i podpisów krok po kroku wymaga o wiele więcej czasu niż samo wykonanie pracy ;-)Co do pudełeczek - przetestuję, chociaż trochę się boję, że jednak byłoby dość zgniotliwe (hihi jest takie słowo?), biorąc pod uwagę wysyłki zagraniczne i przejście przez sortownię paczek w Nowym Yorku... Pewnie zależy z jak grubego papieru. Nic tylko testować.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za odwiedziny,a jeżeli komuś jeszcze się chce napisać słówko ,to jest to prawdziwy nektar dla duszy.